موسیقی و انسان(1)


MyLoveMusic

موسیقی یک زبان بین المللی است برای ابراز آرزو های نهفته و آشکار دلها

سلام قصد دارم تو این تاپیک در مورد اصل وجود موسیقی و دیگر مطالب بنیادین صحبت کنم.

توجه کنید که این مطالب بر گرفته از هیچ جایی نیست و تکراری نیست پس حتما مطالعه بفرمایید و همین طور این مطالب مطعلق به سایت
www.airani.com

میباشد.

موسیقی که درک اون پدیده ای خدا دادی به انسان هست و یکی از حس های انسان میباشد که فقط باید اون رو درک کرد و به هیچ عنوان با کلمات قابل تعریف نیست.

شاید قوی ترین تعریف موسیقی به زبون بتهوون بزرگ در امضاء من گفته شده.

موسیقی به دو دوره قبل از باخ کبیر و بعد باخ تقسیم میشه.
که من قصد دارم موسیقی بعد از باخ رو مورد بررسی قرار بدم.

موسیقی از کنار هم قرار گرفتن نتها به صورت قانون وار بوجود میاد و در این جا باید این نکته رو ذکر کنم که صدای یک نت (نت تک صدای موسیقیایی میباشد.) برای انسان معنی نداره و نمیشه گفت که صدای***نت از بقیه بهتر هست!

بلکه موسیقی از کنار هم قرار گرفتن نت ها بوجود میاد نه صدای خود یک تک نت.

و درک این موضوع و زیبایی کنار هم چیدن این نتها به سمت چپ مغز انسان واگذار شده.
و انسان با این توانایی قوانینی را برای کنار هم چیدن نت ها وضع کرده که صدا رو به خدمت خود دراورده.

در کل انسان میتونه به وسیله موسیقی احساسات خودش رو که با کلمات قابل گفتن نیستند رو بیان کنه.

حالا چطور این نت ها در کنار هم قرار میگیرن شرط هست...

ببینید برای این کار در موسیقی یک بحثی به اسم فاصله به وجود اومده که به کمک اون آهنگ هارو میسازند.

مثلا بعضی از فواصل به گوش انسان خوشایند هستند و بعضی هم تا خوشایند.
که در ادامه به این فواصل میپردازم.

جالبه بدونید که این بحث خیلی شیرین هست و حتما خوشتون میاد پس دنبالش کنید...
موفق باشید.

 


 


پیشنهاد می کنم به سایت ایرانی سر بزنید سایت خوبی هست و اونجا شما می تونید در انجمن موزیکش سوالات خودتون رو مطرح کنید دوستانی مثل نویسنده این مطلب هستن که می تونن کمکمتون کنن و من هم در حد توانایی ام اگه چیزی بود که در حد توانایی ام بود در خدمتتون هستم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 26 فروردين 1390برچسب:,ساعت 11:57 توسط princess mina| |


Power By: LoxBlog.Com